JOUNI KERMINEN

Jouni on kivunhoidoista ja ihmisten auttamisesta kiinnostunut terveydenhuollon yrittäjä. Tehokasta hierontaa ja kivunhoitoja Jouni on tehnyt vuodesta 1989, jolloin avasin ensimmäisen vastaanotton Vantaan Hiekkaharjussa. Vuonna 1990 aloitin hierojan vastaanoton Suomen Sauna-Seuralla Helsingissä, jossa olin aina vuoteen 1999. Tämän jälkeen avasimme kivunhoitoklinikan Vantaalle Veromäkeen, aivan kauppakeskus Jumbon viereen.

KOULUTUKSENI

•koulutetun hierojan ammattitutkinto / urheiluhierojan koulutus
• hermoratahierojan koulutus
yli kymmenen vuoden ajan manuaaliseen kivunhoitoon erikoistuneen ortopedin Antti Heikkilän tiiviissä ohjauksessa.
• triggerpistekoulutus
• kolme vuotta yksityisopissa luontaisen hieronnan ja kiropraktiikan liitto ry:n toiminnanjohtaja- kiropraktikko Seppo Hyökillä.
• purentalihaskivut, manuaalinen hoito -koulutus
• osteopaattisen mobilisoivan hieronnan koulutus I (fysiatri Jari Ylinen)
• osteopaattisen mobilisoivan hieronnan koulutus II (fysiatri Jari Ylinen)
• osteopaattisen mobilisoivan hieronnan yläraajakoulutus. Olkapään, kyynärpään kipuhoidot ja kuntoutus (fysiatri Jari Ylinen)
• lihaskalvo- ja venytyshieronta koulutus (”Graston” -tekniikka) Fysiatri Jari Ylinen
• kuntotestaajakoulutus, UKK-instituutti
• kuntotestaus polkupyöräergometrillä -koulutus (3-portainen)
• kävelytestiohjaajakoulutus
• kinesioteippauskurssi
• Back-Dock selänhoitomenetelmä kurssi (lääkäri Kaarlo Jaakkola)

IIRO KERMINEN

- Espoon Suomen Hierojakoulusta koulutuksen saanut koulutettu hieroja. Iiro on aktiivi urheilija ja jaksaa hienosti hoitaa napakalla otteella myös haastavimpia asiakkaita.

-Iiron koulutuksen mukaisiin hieronta- ja hoitomenetelmiin kuuluu mm. urheiluhieronta, mobilisoiva hieronta, lihaskalvo- ja sidekudoskäsittely, triggerpistekäsittely, jäsenkorjaus. Kinesio- ja urheiluteippaus sekä hierojan erikoisammattitutkinnon osana ollut mobilisaatio hoito eli nivelten liikkuvuuden edistäminen.

Iiro laatii myös lihasharjoitteluohjelmia lihaskuntoutukseen. Iiro on käynyt kuntosalivalmentajan koulutuksen Trainer4You:n kautta.

Iiro omaa monen urheilulajin taustakokemuksen. Iiro tietää ja tunnistaa, mitä vaivoja ne voivat tuoda tai on jo tuoneet urheilijoille.

Iirolla on omakohtaisia kokemuksia yliliikkuvan sidekudoksiston mukanaan tuomista ongelmista urheilussa. Osgood Schlatterin tauti ja polven siteiden ärsytystilat on paremmin kuin hyvin hallussa, sekä se miten niitä hoidetaan. Kaikille ei samat ohjeet päde. Toisilla on yliliikkuvuutta, toisilla taas ylikireät lihakset, osalla lihasheikkoutta jne. Kts.valikon kohdasta osgood schlatter lisää...

Olemme saaneet monipuolista koulutusta kokeneilta kivunhoidon ammattilaisilta.

Kouluttajina eri kursseilla ja työelämässä ovat olleet mm. hieroja/kouluttaja Kimmo Linden, Orpedisen kirurgian ja traumatologian erikoislääkäri Antti Heikkilä yli 10-vuoden ajan, Lääkäri Jarmo Huttunen, Lääkäri Pertti Lähteenmäki, Fysiatrian erikoislääkäri / Osteopaatti Jari Ylinen, ”kovakäsi” Eino Korhonen, jo yli 50 vuotta vaativia urheiluhierontoja tehnyt urheiluhieroja. Fysioterapeutti Mikko Ravea ja Urheiluhieroja Jouni Hämäläinen Suomen hierojakoulusta.